Transportskador
Vi på Boatquip tar ansvar för varor som har skadats eller kommer bort i transporten. Skada, minskning eller förlust som är synlig, ska anmälas genast vid godsets mottagande och antecknas i det kvitterade exemplaret av transportdokumentet eller annan handling.
Mottagare av en sändning är skyldig att i omedelbar anslutning till mottagandet kontrollera om varan har en av emballaget dold skada. Dold skada ska anmälas till Boatquip snarast, dock senast sju (7) dagar efter mottagandet.
Upptäcker du att varan är skadad på något sätt eller om något saknas så kontakta oss på tel: 0704-41 41 00 eller maila till info@boatquip.se.
Byte och returer
Om du inte är nöjd med varorna du beställt så har du 14 dagars ångerrätt efter det att du mottagit varan, förutsatt att varan inte varit använd. Ångerrätten gäller endast för produkter som ingå i vårt standardsortiment. Ångerrätten gäller ej för produkter som måttbeställts eller där kunden själv bestämt produktens utseende, form, färg, storlek. Du står själv för returportot när du skickar tillbaka en vara.
Reklamation
Om en vara är felaktig eller felexpedierad ska du så snart som möjligt kontakta oss per mail eller telefon och ange felet, så får du information om hur du ska gå tillväga.
Vi står för rimliga transportkostnader vid dessa returer. Transportskada ska anmälas till utlämningsstället så snart skadan upptäcks.
Övrigt
Vid eventuell tvist kommer Boatquip att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer och svensk lag.
Kundservice
Vid eventuella frågor eller för mer information, kontakta:
Boatquip
Kadriljvägen 12
663 41 Hammarö
E-post: info@boatquip.se
Telefonnummer: 0704-41 41 00